Isnin, 8 April 2013

Star Club 2012 Munich Part 3

Hari kedua kami di Germany, kami akan dibawa oleh Travel Agent ke bumi Austria. Autria adalah negara yang bersempanan dengan Munich. Tempat yang kami bakal lawati nanti adalah bekas Lombong Garam yang dikenali sebagai SaltMines. Hanya kanak-kanak yang berusia 4 tahun ke atas sahaja dibenarkan untuk turun ke saltmines ni. Jadi kami lepak je la kat luar. Sambil-sambil ambil gambar sebab salji tengah turun. Kenapa kanak-kanak bawah 4 tahun tak leh masuk?Ini kerana ada part yang pengunjung perlu sliding (gelongsor yang agak curam dalam tu). Orang yang masuk cakap best jugak. Tak pe,kami yang dok luar ni pun best gak sebab sempat melihat pemandangan gunung salji yang indah dan posing sakan. hehe.

Adik yang suka berjalan

Baby yang selalu hepi

Untie kat belakang tolong snap gambo..

Sukanya dia..

Pemandangan dari bas

Orang Germany suka berbasikal

Laluan tram

adik dah kepanasan sebab bas kat sini tak dok air cond

Pemandangan yang indah

Pokok tak dok daun

Sepanjang perjalanan terdapat rumah diliputi salji


Panasnya Sumayyah kata

Sejuk la pulak. Ni foto kat Austria. Salji tengah turun. Takut Sumayyah demam so kena la pakai payung.

Posing lagik

Dah sampai SaltMines

Kedai sebelum masuk ke Saltmies. Sempat la beli fridge magnet

TQ kepada yang membantu jadi photographer kami

Mama, papa dan adik

Dapat gak aku pegang salji

Sejuk betul

Giliran papa la pulak

Papa dan adik

papa dan adik lagik

posing lagik

Bersama banner STAR CLUB PRUDENTIAL 2012!!!

Selepas melawat Salt Mines, next program is Shopping!!!Salzburg nama tempatnya. Aku pun tak tahu ape yang best kat Salzburg ni. So, kita follow je la. Punya la jauh jalan kaki dari tempat paking nk ke tempat makan nya. Tapi best la ni la bru namanya jalan-jalan kan. Kat sini la aku rasa paling lama kami terdedah kepada udara sejuk. Sebab betul2 kena jalan dan tak de tempat yang leh singgah untuk dapatkan haba kejap. Bila jumpa kawasan kedai baru lah kami masuk kejap untuk panaskan adik yang dikhuatiri tak tahan dengan udara sejuk. Lip balm korang kena selalu pakai sebab angin yang bertiup akan mengeringkan bibir. Bibir aku pun turut kering tapi nampak my hubby dan baby steady je. Aku je bibir mengelupas. Tak pe la asalkan Sumayyah ok alhamdulilla.

Turun dari bas berjalan menuju ke tempat makan

Semua orang risaukan sikecil ni takut dia tak tahan sejuk.

Adik pakai jeans je

Adik masih lagi bertahan walaupun bila cium pipinya sejuk amat

Aku pakaikan Sumayyah seluar kalis angin untuk halang angin masuk

Seronoknya dia dok atas stroller

Tak sangka kan dapat jalan-jalan macam ni

dengan papa

dengan papa lagik

Lunch kami hari ni


ikan salmon with kentang
Giliran mama pulak posing dengan adik
Papa angkat adik risau adik tak selesa sebab jalan tak rata


Adik dapat topi baru yang leh cover telinga sekali. Harga 12 euro!!!Klu convert memang tak beli la.anggap je la mcm RM..

Dukung adik plak


papa dan adik with uncle Salman our Agency Manager..
Nak balik hotel dah

Pemandangan nak balik ke hotel
Selepas melawat SaltMines dan Salzburg maka berakhirlah aktiviti untuk hari kedua kami. Kami akan dinner lagi disebuah restoran India Muslim adik beradik kepada yang mlm tadi. Huhu makanan macam tu jela ada kat sini. Beriani, india. Tapi ok la dapat jugak makan nasi sekali sehari. Jika korang bercuti ke Europe ni bawa lah rice cooker dan seumpamanya. Saya juga bawa rice cooker cos my baby suka makan nasi. Tapi yang silapnya kami lupa bawa bekas untuk letak makanan. Hari ke3 baru jumpa pasaraya yang ada jual bekas. Kebanyakan geng-geng yang lain bawak megi sebagai bekalan. Jumpa kedai makan leh minta air panas. Kami selalu diingatkan oleh travel agent agar berhati-hati dengan barang berharga. Mungkin ramai penyeluk saku kot kat sini. See u in Part 4!

2 ulasan:

  1. Kesian tengok Sumayyah pakai baju tebal cam susah je gerak, nasib baik dduk dalam stroller. Tapi tengok dia setady je, siap senyum2 lagi. ni blh bawa g jln2 mkn angin lg nih! hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha..betul tu untie maza..in sha Allah dia memang suka jalan2..baru reply mesej selepas 3 tahun..jom bercuti!!!

      Padam